Projekt Szklanki w concept art

Oglądając serial albo film zachwycamy się wyglądem postaci, projektem statków kosmicznych czy architektóry. Tylko nie liczni dostrzegają elementy, które moim zdaniem są również warte docenienia. Wszystkie przedmioty codziennego użytku musiały zostać na nowo zaprojektowane, wymodelowane i obrobione, aby wpasowywały się w wykreowany świat. Pomimo tego, że nie mają zazwyczaj większej roli w fabułach, zapewniam projketowanie ich może być świetną zabawą!

Od czego zacząć projekt concept art?

Posłużę się przykładem szklanki. Zanim przystąpimy do szkicowania, kreślenia i cieniowania. Czyli całej śmietanki, zacznijmy od historii przedmiotu. Warto sobie zadać dwa pytania. Kto? – będzie z tej rzeczy korzystał i Gdzie? – będzie z niej korzystał.

Po zadaniu sobie tych pytań możemy przejść do skrótowego odpowiedzenia sobie na każde z nich. Najlepiej jednym zdaniem. Kto – Łowcy Nagród i tubylcy, Gdzie- w zapyziałej kantynie, ma planecie, gdzie woda jest niezwykle cenna. Trudno się nie przyznać, że odpowiedzi na te pytania, zainspirowane są serialem Star wars, ale mniejsza z tym. Głównym celem jest zaprojektowanie szklanki, wpasowującej się w ramy tego opisu.

Następne kroki

Przed popuszczeniem wodzy wyobraźni i rozpoczęciem robienia wielu ciekawych szkiców, proponuję zrobienie studium. Pytanie dlaczego? Aby być w stanie stworzyć dość realistyczny projekt szklanki w świecie concept art, powinniśmy posiąść umiejętność rysowania tesktury szkła z natury.

Jeśli nie masz w tym doświadczenia nic się nie bój, poniżej pokażę krok po kroku, jak powinno to wyglądać.

Faza 1 – Geometria

Zaczynamy od wyrysowania podstawowego kształtu. Opieramy się na elipsach , pamiętając o zasadach perspektywicznych. Ktoś mógłby powiedzieć, ależ brak tu kreatywności. Na początku może tak to wyglądać. Lecz tylko dzięki solidnym podstawom będziesz w stanie stworzyć realistyczny projekt w concept art.

Faza 2 – CIENIOWANIE

W tej fazie pokażę trzy sposoby oddawania tekstury szklanki za pomocą różnych mediów rysunkowych.

Related Articles

Responses