Grupa etniczna – character design
OD CZEGO ZACZĄĆ?
Pytanie na wstępie fundamentalne. W erze sztuki cyfrowej coraz to większe zainteresowanie concept art’em jest zupełnie normalne, jednak brakuje często informacji, jak to wszystko poukładać w głowie.
Kreowanie postaci ma zwykle jakiś cel lub kontekst. Właśnie na nich należałoby się skupić. Najważniejszą kwestią zdaje się nie sam wizualny aspekt postaci, a jej “tło”- to kim jest, po co i dlaczego. Praca nad postacią czy to pojedynczą, czy jakąś grupą postaci w pierwszej kolejności składa się na odpowiedzi na pytania wyżej.
Odwołując się do tytułu nasze postacie powinny przynależeć do jakiegoś miejsca i czasu, które również należałoby stworzyć. Dajmy za przykład grupę etniczną zamieszkującą góry w bardzo zimnym klimacie. W sytuacji, gdy mamy bardzo ogólny, ale jakiś punkt zaczepienia możemy wywnioskować, iż z powodu zimnych temperatur i przez to pewnie znikomego dostępu do światła i ciepła raczej spodziewalibyśmy się jasnej karnacji i tak można pociągnąć to dalej. Oczywiście to jest bardzo realistyczne podejście do tematu, które takie być nie musi – możemy dać się ponieść fantazji i zaprzeczyć rzeczywistości.
Zadawanie sobie pytań dotyczących postaci jest kluczową umiejętnością. Jeśli już określiliśmy wizualne cechy charakterystyczne możemy przejść do ubioru. Kolejny raz skorzystam z przykładu powyżej. Skoro jest zimno i pewnie stromo ci ludzie będą potrzebowali ciepłej odzieży, która będzie raczej przylegająca (ułatwi to wspinaczkę). Wtedy nasuwa się pytanie z czego będą ubrania? Ze skóry? Z roślinności jaka tam jest? Kolejne pytania i kolejne odpowiedzi. Wygląda jak coś bardzo pracochłonnego, ale takie podejście spowoduje, że postać będzie bardziej “żywa”.
Odnosząc się jeszcze do kwestii bohatera jako istoty, która ma jakąś osobowość, zbiór cech, pewne spojrzenie i podejście. To też należy oddać. Czy celem naszego tworzenia jest bohater gry, czy serialu animowanego, by widz mógł utożsamić się z nim, czy chociaż odczuć jakieś emocje postać musi być choć trochę ludzka.
1. BACKGROUND POSTACI
Jest to jedna z ważniejszych kwestii. Skupić się należałoby chociaż odrobinę na wymyśleniu przeszłości postaci, jakiś nawykach czy poglądach. Szczególnie ważne jest to gdy nasza postać ma służyć w jakimś fabularnym kontekście. Oddawanie osobowości bohatera czy chociaż zbioru charakterystycznych jemu cech może być przekazywane mniej bezpośrednio. Na przykład za pomocą ubioru, mimiki twarzy, gestów czy sposobu poruszania się.
(zdj)
2. WYGLĄD
Tutaj szczególnie na początku naszej podróży dobrze jest poszukać inspiracji. Dobrym pomysłem jest czerpanie z historii. W zależności od funkcji czy charakterystyki naszego bohatera to być tak naprawdę wszystko. Jest to bardzo ciekawy etap (osobiście mój ulubiony), gdzie możemy łączyć to co nam wpada w oko i mieszać to razem uzyskując super efekty.
3. KONTEKST GRUPY
Jak mówi tytuł będzie mowa o jakieś grupie ludzi żyjącej na jakimś terenie. Wdrażając się trochę można zauważyć, że ludzie którzy żyją obok siebie są podobni. Nie tylko poprzez sposób życia, ale również wygląd. Wynika to z faktu, iż geny się mieszają i bardzo często pomijane jest to w obecnie odtwarzanych dziełach historycznych czy nowych, które nawiązują do wcześniejszych realiów, gdzie ludy żyjąc ciągle ze sobą zachowują swoje cechy odmienne. Gdy następuje zacieśnianie się między różnymi genami następuje “wyrównanie”. Możemy więc założyć, że w odizolowanej społeczności ciężko będzie o różne cechy fizyczne takie jak oczy czy kolor skóry.
Odnośnie zbiorowości należy sobie powiedzieć o elementach, które powodują przynależność do tej grupy. Mogą być to różnego rodzaju zwyczaje. Na przykład wcześniej użyta ludność zamieszkująca góry mogłaby mieć zwyczaj cotygodniowych polowań czy rytuału przed tymiż polowaniami.
Responses