Enviro design – tworzenie światów gier komputerowych

Stworzenie fantastycznego świata może wydawać się bardzo trudnym i złożonym zadaniem, jednak nie musi takie być. Najważniejsza rzeczą jaką trzeba sobie uświadomić przed przystąpieniem do takiego zadania to, to że nie jesteśmy bogami i nie wymyślimy damy rady wymyślić wszystkiego od nowa. Tak naprawdę tworzenie nowego świata możemy rozumieć jako ułożenie puzzli, które już mamy na nowo. 

Pierwszym elementem, który musimy określić kiedy siadamy do tworzenia uniwersum to jak duże ono ma być. Czy zależy nam np. na zaprojektowaniu galaktyki składającej się z kilku planet, czy ma to być tylko mieszkanie głównego bohatera? Od określenia skali projektowanej od nas przestrzeni będzie również zależała ilość szczegółów jakie na nią naniesiemy. Tutaj znowu cofnę się do poprzedniego przykładu, projektując kilka planet, nie będziemy w stanie opracować wszystkich dróg, domów, lasów na każdej z nich. Natomiast kreując jedno pojedyncze miejsce do mieszkania możemy ustalić nawet jak gruba warstwa kurzu zebrała się na trzecim kubeczku od prawej stojącym na komodzie obok drzwi. Tutaj podczas procesu twórczego pojawia się bardzo duża pokusa, żeby wchodzić bardzo dokładnie w każdy detal.

Jednak kolejnym niesłychanie istotnym pytaniem jest ,,po co my to robimy”. Projektanci zazwyczaj nie tworzą rzeczy dla siebie, tylko starają się jak najdokładniej odpowiedzieć na potrzeby użytkownika. Dlatego my tak jak oni musimy się zastanowić dla kogo tworzymy. Jaki rodzaj gry tworzymy? Świat dla gry akcji będzie się znacznie różnił od przestrzeni przeznaczonej dla dzieci. Często różnica będzie pojawiała się w świetle. Światło, jego rodzaj i ilość ma znaczy wpływ na odbiór przez nas obiektów. ten paragraf nie ma sensu, ale kiedyś go zdobędzie

Po określeniu skali naszego projektu przechodzimy do ustalenia klimatu oraz ukształtowania terenu. Od tego będą zależały nasze późniejsze ruchy. Musimy wiedzieć czy znajdujemy się nad morzem, w morzu, a może w górach? Czy jesteśmy w mieście, wsi, miasteczku, ile ludzi żyje w tym miejscu? Jaką mamy pogodę, jaki jest klimat, czy pada deszcz, czy słońce spala wszystko na wiór?

Każdy proces projektowy ma swój własny tok, niezwykle subtelny i delikatny bieg. Podczas niego musimy uważać na każdy ruch, każdą nową kreskę. Dlatego jedną z najpotrzebniejszych umiejętności jest samokontrola i umiejętność obiektywnego spojrzenia na nasze dzieło. tu było trochę myśli ale mi uciekły

Related Articles

Responses