Zad X – nic nie masz

A200 zad 000

Na tej stronie opiszę jak będą wyglądać poszczególne zadania. I co znajdzie się na każdej kolejnej podstronie w ramach Architektura 200.

Segment 1 – zadanie

Na samej górze znajdzie się treść zadania.

Dzięki temu szybko otrzymasz najważniejszą treść.

Segment 2 – Wyjaśnienie dlaczego akurat to zadanie, czego uczy?

Czasami warto coś dopisać żeby było wiadomo dlaczego pojawia się takie a nie inne ćwiczenie

Segment 3 Pro-Tipy

Przez dziesięciolecia niektóre zadania obrosły legendami. Wiele z nich ma co roku te same błędy.

W sekcji Pro Tipy znajdzie się kilka ważnych sugestii których należy się trzymać.

Segment 4 Cytat z Postawy Domina. Postawa Domina

Co to jest Postawa Domina?

To zbiór zasad i postaw jakimi się kierujemy. Wiedz, że jeżeli jesteś zapiosany do szkoły rysunku Domin to przestrzegasz tego co jest w Postawie Domina. Albo inaczej od teraz Twoja postawa to Postawa Domina.

Przykład:

“Mateusz Załuska – wykładowca Domina a teraz też znakomity architekt powiedział mi jak dostał się na Architekturę:

Dzięki Wojtek że dbałeś nie tylko o rozwój rysunkowy ale, rozwijaliśmy Oko-Mózg-Ręka.”

Spodobało mi się to i przez pewien czas mówiłem o OMR ale to się źle czytało dlatego dodałem literkę E

i tak powstał OMER – teraz łatwiej to wymówić.

A OMER to jest zasada, że nie tylko rysujemy ale też czytamy i oglądamy na żywo (nie w telefonie)

Segment 5 – Rozwiązanie zadania poprzedniego

To jest przydatne szczególnie w zadaniach kreatywnych. Warto popatrzeć co zrobili inni.

To jest bardzo ważna nauka.

Segment 6 – zdjęcie historyczne

O ile jest to sensowne dla danego zadania. Przy takim zdjęciu będzie opis dlaczego jest ono ważne albo dlaczego ważne jest co zrobiła osoba z takiego zdjęcia.

A uwierz mi niektóre historie są bardzo uczące.

Segment 7 – Wyjaśnienie

Najczęściej tę stronę dostanie ktoś zupełnie początkujący. Dla takiej osoby wszystko jest nowe i trudne do zrozumienia. Dlatego “łopatologicznie” będę wyjaśniał czym jest Ready Deska a czym Redominizacja

Segment 8 – Ważna prawda

Czasami trzeba coś wyartykułować i to wiele razy i w tym miejscu będę o tym przypominał np.:

  • Powinieneś mieć dostęp do platformy video na domin.pl – z tej platformy będą pochodziły niektóre zadania w Architektura 200
  • Czy wiesz, że przez 12 lat z rzędu najlepsza osoba na egzaminie była z Domina – uwierz w ten program bo jest sprawdzony w boju!
  • Za każde zadanie z A200 dostajesz minimum 100 pkt. do rankingu. Jeżeli zadanie jest wykonane bezbłędnie dostajesz bonus + 50 pkt. Jeżeli jest kreatywne i wybitne to bonus wynosi już 100 pkt.

Po co te punkty?

Otóż większość z nas gra.

W grach chętnie zbieramy badge, osiągnięcia, totemy. Ważny jest status gracza. Nabijamy levele pomimo tego, że na zdrowy rozsądek jest tylko zapis cyfrowy. Zdobywane nagrody mają dla nas wartość mimo, że są wirtualne. Taka jest magia gier.

DLATEGO WARTO ŻEBYŚ SIĘ ZAANGAŻOWAŁ W DOMINOWĄ GRYWALIZACJĘ – TO DAJE DODATKOWEGO KOPA MOTYWACYJNEGO!

Co ciekawe ludzie grają z bardzo różnych pobudek. Oto lista typów graczy i co ich motywuje:

  • Zbieracz – musi zebrać wszystko co jest na planszy – jak są ukryte odznaki, będzie dotąd chodził po planszy aż je zbierze wszystkie. W Dominie będzie chciał zebrać wszystkie odznaki – Trymestry, Levele, Klejnoty za Igurry. Ranking nie jest dla niego aż tak bardzo istotny. No chyba, że zależy od ilości punktów zebranie osiągnięć. Aaaa to co innego. W naszej pracowni Levele nabijają się punktami. Zbieracz chętnie więc będzie zbierał punkty żeby zebrać wszystkie 60 leveli. Postawi sobie to za punkt honoru 🙂
  • Chomik – zbiera co da się zebrać, jeżeli można zebrać czegoś więcej niż 1 to będzie napełniał skarbce. I pomimo tego że nazbiera wielkie ilości wirtualnych dóbr nie wydaje ich. Radość czerpie z “mania”. Punkty będzie zbierał żeby mieć ich dużo.
  • Zabójca – gra żeby pokonać innych. Dla Zbieracza i Chomika taki typ grania jest zupełnie niemotywujący. Zabójca gra żeby pokonać innych. Będzie sprawdzał ranking po to żeby zobaczyć czy kogoś przeskoczył. Chomik i Zbieracz wejdą na ranking z ciekawości
  • Rekordzista – gra żeby pobić rekord. Nieważne jaki – ważne żeby pobić. Może to być “Personal Best” może to być numer 1 w Rankingu Overall. Inni gracze są nieistotni. Rekordzista nie gra żeby pokonać innych. Gra żeby znaleźć się na 1 miejscu. Nawet jak miało by to być w Rankigy Tygodniowym czy Miesięcznym.
  • Społecznik – gra bo inni grają. Bardzo ciekawa forma grania. Nie ważne są wyniki, levele, totemy. Ważne, że jest się w społeczności. A Rodzina Domina która gra w tę grę i zawsze grała to super społeczność. Co ciekawe są osoby które już dawno opuściły Domina i są np.: architektami a nadal grają! Np. Robią Igurry

Jak widzisz nie ma mowy o wyścigu szczurów. Każdy z nas gra na innych wewnętrznych zasadach. A Ci którzy dążą do celu po trupach innych stanowią mniej niż 5%. Ale skoro lubią to niech se tak działają.

Przejdź do pierwszego zadania Architektury 200:

A200 zadanie 1