A200 zadanie 60 – Załamanie płaszczyzny
Zadanie 60 będzie trochę bardziej artystyczne a jego brzmienie jest takie:
Wykonać kompozycję czarno-białą wywołującą iluzję załamania płaszczyzny w dwóch punktach. Posługując się elementem linearnym o niejednorodnej grubości, zbudować kompozycję wywołującą wrażenie deformacji płaszczyzny.
Wymiary 30×30 cm. Czas trwania 60 min. (1 godzina).
Jaki to jest typ zadania? – Kreatywne, Kompozycyjne
Jak do niego podejść:
- Treść jest napisana dość abstrakcyjnie, co charakteryzuje egzaminy artystyczne. Ten opis pochodzi z egzaminu na wzornictwo przemysłowe w Łodzi ale na egzaminach na architekturę bywają podobne. Opis jest dość enigmatyczny bo “załamanie płaszczyzny w dwóch punktach” jest mocno abstrakcyjne. Analizując dogłębnie to płaszczyzna nie może się załamywać w punkcie. Chyba że chodziłoby o dwa punkty zbiegu ale to mało prawdopodobne. Można interpretować te słowa że punkty to miejsca. Czyli wtedy załamanie płaszczyzny w dwóch miejscach ma już większy sens. Nie należy jednak zbytnio bawić się w analizę ponieważ egzaminy artystyczne mają trochę pokazać artystyczną duszę. Dziwne jest to, że w drugim zdaniu mamy drugi raz napisaną treść zadania i tam już nie ma wątpliwości 🙂
- Popracować metodą KDD żeby wygenerować najlepszy pomysł – teraz jest jeszcze na to czas. Kiedy przygotowujemy się do egzaminu warto dużo czasu poświęcić na powtórzenia – kolejne warianty.
- Będziesz żyć w świecie AI. Ludzkość nie cofa się. Więc trzeba nauczyć się z tym żyć taka będzie przyszłość. Poniżej będą przykłady jak AI sobie z tym poradziło. Ja zrobiłem to w MidJourney ale są też inne: Dall-E, Leonardo AI, Ideogram AI, Stable Diffusion, Playground AI, Stability AI,
- Wybrany najlepszy projekt wykonaj bardzo starannie.
AI – jak grom z jasnego nieba
Ten akapit ma być trochę historyczny. Jest 11 marca 2024 roku. Od dwóch lat mamy rosnący świat AI. Co pewien czas będę dopisywał tu moje spostrzeżenia co do stanu aktualnego rozwoju grafik generowanych przez sztuczną inteligencję.
Jak jest na 11 marca 2024 roku
AI już potrafi zaskoczyć jakością tego co generuje. Potrafi też zaskoczyć innym torem myślenia. Bardzo często generuje kicz i nadmierną barokizację. Nie da się robić serii prac które miałyby wspólny motyw np. postać która jest bohaterem książki. Przy generowaniu architektury daje olbrzymie możliwości szybkiego wymyślania różnych koncepcji. Jednak po bliższym przyjrzeniu się jest tam dużo głupoty i nielogiczności np. Drzewo wyrastające ze skały, Maswerk który nie miałby prawa być maswerkiem, Kapitel koryncki – który z daleka nawet wygląda ok ale po zbliżeniu widać, że są to pomieszane liście sałaty.
Czy AI dojdzie do pułapu że będziemy zadawać parametry do generowanej rzeczywistości a to komputer “wypluje” dokładny projekt? Już parę lat temu Kuba Franczuk pokazując mi parametrykę generował coś na wzór AI. Ustawiał konkretną działkę urbanistyczną , dodawał parametry i komputer generował mu wiele koncepcji zagospodarowania terenu. Do niego należało tylko wybranie który najbardziej mu pasuje.
AI to bardzo nowy projekt więc ciekawe będzie jak się rozwinie.
Rozwiązanie zadania 60 w MidJourney