A200 zadanie 25 Szkicownik i proaktywność

Dzisiejsze zadanie to dział Nauka Szkicowania, ale nie tylko … pobawimy się też w proaktywność.
Proaktywność to wykorzystywanie luk czasowych do innych czynności.
Przykład 1
Kiedy rysuję słucham audiobooków. Co ciekawe poziom koncentracji mam wtedy 100%. Dlaczego tak się dzieje? Bo jedną półkulę mózgu wykorzystuję do rysunku a drugą do słuchania. Jestem wzrokowcem więc łatwiej mi się koncentrować podczas rysowanie. Ale nie zawsze to działa!!! Jeżeli rozkminiam cień od Igurry to wtedy audiobooka nie słyszę!
Przykład 2
Jeżeli jesteś wzrokowcem to na niektórych lekcjach tzw. mówionych lepiej się skoncentrujesz rysując! Ale nie sprawdzi się to na tych lekcjach, które wymagają zaangażowania się w przedmiot np. na matematyce. Na historii najczęściej tak!
Przykład 3
Nauczyciel spóźnił się 7 minut. Te 7 minut to doskonały moment w którym można dodać trochę kresek. NIE LEKCEWAŻ CZARNEJ STRONY MOCY 😉 Te wyłapane minuty złożą się w godziny a wiesz przecież, że 10.000 godzin to mistrzostwo. Kiedyś je uzbierasz! Może się też da podczas odpowiedzi kogoś innego.
Treść zadania:
Ze zrobionych zdjęć z Zadania 24 wybierz 2 i zrób do nich szkice. Jeden bardziej uproszczony drugi bardziej dokładny. Jeden ołówkiem drugi cienkopisem lub czarnym długopisem. Poniżej masz dwa przykłady. Jeżeli słabo wychodzą Ci szkice to ściągnij ten styl. Pamiętaj to nic wstydliwego – na razie się uczysz! Czyli masz zrobić dwa szkice. Sugeruję też poćwiczyć proaktywność.

